Vanliga frågor & svar
Hitta svar på de vanligaste frågorna
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om försäkringen i ditt kort.
-
Hur aktiverar jag den kompletterande reseförsäkringen, köpförsäkringen och den övriga försäkringen i mitt kort?
Vad som krävs för att aktivera försäkringen i ditt kort ser lite olika ut beroende på om du ska aktivera reseförsäkringen, köpförsäkringen eller den övriga försäkringen. Klicka på "Läs mer" för detaljerad information. Läs mer >
-
Vilka omfattas av den kompletterande försäkringen i mitt kort?
Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare, dina familjemedlemmar och upp till tre medresenärer (om du som kortinnehavare betalt resan för dessa till mer än 50% av kostnaden med ditt kort). Observera att med familjemedlemmar menas make eller maka, sambo, registrerad partner samt kortinnehavares, makes, makas, sambos, registrerade partners hemmavarande b... Läs mer >
-
Jag har flera försäkringar, hur gör jag då?
Du kan anmäla händelsen till ett försäkringsbolag i taget, eller till flera samtidigt. Hur du än väljer att göra så är det viktigt att du meddelar respektive bolag att du redan har kontaktat, eller har för avsikt att kontakta flera försäkringsbolag med samma anspråk, vilka dessa är, och i vilken mån du redan har fått ersättning från annan försäkring.
-
Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er?
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss genom att maila till kortskador@erv.se. Du kan även kontakta oss på telefonnummer 0300 – 68 20 20.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du maila oss så återkommer vi med ett svar inom kort.