Travel Security Hotline

Säkerhetsrådgivning och assistans dygnet runt

Om du har vår Expatriatförsäkring eller vår Tjänstereseförsäkring med tillvalet Trygghetspaket har du möjlighet att även teckna tillvalet Travel Security Hotline: en säkerhetsrådgivnings- och assistanstjänst i samarbete med säkerhetsspecialisterna Crisis24.

Om Travel Security Hotline

Travel Security Hotline ger tillgång till en telefontjänst för säkerhetsrelaterade frågor och assistans. Säkerhetsrådgivarna du kommer i kontakt med har en bakgrund inom polisväsende, underrättelsetjänst och det militära samt är utbildade i att analysera och bedöma säkerhetsrisker på såväl en lokal som global nivå. Allt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att du eller ditt företag ska kunna känna trygghet under era affärsresor runt om i världen. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, året om.

Vad Travel Security Hotline kan hjälpa till med

Via Travel Security Hotline kan du få hjälp med allt från mer vardagliga problem, t.ex. hur du ska agera om du tappat bort ditt pass eller stöd och råd om du känner dig otrygg i din närmiljö. De kan dock även ge råd och assistans under mer extrema situationer som t.ex. naturkatastrofer, politisk oro eller terrordåd - skeenden som kan kräva såväl krishantering som hjälp med evakuering.

Hur du kommer i kontakt med Travel Security Hotline

För att komma i kontakt med en säkerhetsrådgivare på Travel Security Hotline ringer du samma nummer som till vår larmcentral Europeiska ERV Alarm. Du har alltså bara en kontaktpunkt oavsett om du behöver medicinsk eller säkerhetsrelaterad hjälp.


Så får du tillgång till tjänsten
Tillvalet Travel Security Hotline erbjuds för närvarande enbart till de kunder som antingen har en Tjänstereseförsäkring med tillvalet Trygghetspaket eller en Expatriatförsäkring.

Om du vill ha hjälp med att få tillgång till Travel Seucrity Hotline eller har andra frågor - Kontakta oss på: +46 770 457 970 eller corporate@erv.se.


Click here for the English version >

Specialistrådgivning

Telefonrådgivning och hjälp från specialister inom resesäkerhet, krishantering samt person- och informationsskydd. 

En kontaktpunkt 24/7/365

En kontaktpunkt för alla behov av hjälp och assistans - både medicinsk och säkerhetsrelaterad. Tillgänglig dygnet runt. 

Global assistans

Crisis24 förfogar över en global säkerhetsberedskap kombinerat med ingående kunskap om lokala förhållanden.

Exempel på vad Travel Security Hotline kan hjälpa till med

Extremt väder Venezuela

Fiktivt scenario - Extremt väder:

Du är på väg till Venezuela och mellanlandar i USA. Under din mellanlandning får du se på nyheterna att ett omfattande regnoväder med jordskred drabbat Venezuela. Ditt flyg blir inte inställt, men du känner ändå en viss oro.

Exempel på frågor du kan få hjälp med:

  • Kommer min fortsatta resa påverkas av de väderförhållanden som råder i Venezuela?
  • Ska jag stanna i USA tills vädret i Venezuela stabiliserats?
  • Hur kan jag bäst följa hur siuationen i Venezuela utvecklas?
Demonstration Hong Kong

Fiktivt scenario - Demonstration:

Under ett restaurangbesök ser du hur fler och fler uppretade demonstranter samlas utanför lokalen där du befinner dig. Du lyckas inte få tag i en taxi och du känner dig osäker på om det är säkert att gå tillbaka till hotellet med tanke på det som sker utanför. 

Exempel på frågor du kan få hjälp med:

  • Vad är det egentligen som händer utanför restaurangen?
  • Är det säkrast om jag stannar i restaurangen eller är det bättre att röra sig därifrån på en gång?
  • Vilket är det säkraste sättet att ta mig till mitt hotell?
Explosion storstad

Fiktivt scenario - Explosion:

Det sker en explosion i den storstad där du befinner dig. Av en händelse befinner du dig i närheten av händelsen då du är på väg från ditt hotell till ett möte, panik utbryter runtomkring dig. Du känner dig väldigt otrygg och osäker på hur du bör agera.

Exempel på frågor du kan få hjälp med:

  • Vad är det som händer?
  • Hur kommer jag bort därifrån?
  • Var kan jag sätta mig i säkerhet?

Frågor och svar

Hur kommer våra anställda i kontakt med Travel Security Hotline?

Era anställda ska ringa Europeiska ERV Alarm på +46 770 456 920. Vår alarmcentral kommer snabbt att bedöma om ärendet rör sig om en medicinsk fråga eller en säkerhetsfråga. Om det rör sig om en säkerhetsfråga så kopplas de vidare till Travel Security Hotline.

Kostar det något att kontakta Travel Security Hotline?

Nej, om ert företag har tillgång till Travel Security Hotline genom våra försäkringar så är det fritt fram för era anställda att använda tjänsten så mycket de önskar utan några extra kostnader.

Kan våra anställdas familjemedlemmar även använde sig av tjänsten?

Travel Security Hotline kan endast nyttjas av försäkringstagaren. Numret kan därför inte delas med försäkringstagarens familj. 

Vad är Trygghetspaketet?

Trygghetspaketet är ett tillval till vår Tjänstereseförsäkring. Trygghetspaketet innehåller bl.a. utökat skydd vid evakuering och utgifter om resmålet drabbas av politisk oro, terrorism eller andra oförutsedda händelser. Trygghetspaketet täcker även gisslanersättning i händelse av kapning eller kidnappning samt eftersökning och räddning.