Försäkring kopplad till företagskort
Här hittar du information om vilka kvitton och intyg du ska skicka med om du vill anmäla en skada
Vill vi att du skickar med
- Kvitto eller bokningsbekräftelse på resa/vitvara/hyrbil.
- Kontoutdrag eller kortslip som visar att resan/vitvaran/hyrbilen är betald enligt gällande försäkringsvillkor.
För mer information om vad som ingår i just din kontokortsförsäkring kan du se försäkringsvillkoren på din banks webbplats.
Om ditt flyg, tåg eller annat färdmedel har blivit försenat
- Förseningsintyg med uppgift om orsaken till förseningen och hur länge förseningen varat (det får du till exempel av flygbolaget).
- Kvitto på inköp under förseningen (till exempel mat och dryck).
Om ditt bagage har blivit försenat
- Anmälan till flygbolaget om att bagaget blivit försenat (PIR-rapport).
- Kvitto på nödvändiga inköp.
Vid självriskskada
- Dokumentation från bil-/hyrbil-/villahemförsäkring som visar att du har fått ersättning och som styrker avdragen självrisk.
- Om skadan är polisanmäld ska kopia av polisrapporten också bifogas.
Om du har avbokat din resa
- Intyg från din researrangör där avbokningskostnaden framgår
- Resehandling/flygbiljett.
- Intyg som bekräftar orsaken till avbeställningen (till exempel läkarintyg, polisanmälan, dödsattest).
Om du har blivit sjuk/råkat ut för en olycka
- Kvitto som visar sjukvårds- och läkemedelskostnad (i original).
- Läkarintyg.
- För dödsfallsersättning vid olycksfall behöver ni skicka in dödsattest från läkare och dödsboets kontonummer.
Vid allriskskada
- Reparatörsutlåtande med uppgift om vilken typ av skada och vad som orsakat skadan och kostnadsförslag på vad reparationen skulle kosta.
- Inköpskvitto på skadat/förlorat föremål.
- Om föremålet blivit stulet ska du också bifoga en polisanmälan.
Övriga händelser
- Intyg som bekräftar händelsen.
- Kvitton på eventuella kostnader som du vill ha ersättning för.