Vanliga frågor & svar
Hitta svar på de vanligaste frågorna
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna till den kompletterande kortförsäkringen kopplat till ditt bankkort.
-
Jag har flera försäkringar, hur gör jag då?
Du kan anmäla händelsen till ett försäkringsbolag i taget, eller till flera samtidigt. Hur du än väljer att göra så är det viktigt att du meddelar respektive bolag att du redan har kontaktat, eller har för avsikt att kontakta flera försäkringsbolag med samma anspråk, vilka dessa är, och i vilken mån du redan har fått ersättning från annan försäkring.
-
Hur aktiveras den kompletterande kortförsäkringen kopplat till mitt bankkort?
För att försäkringen i ditt kort ska aktiveras måste du betala mer än 50% av resan med ditt bankkort på något av följande sätt... [klicka på: läs mer] Läs mer >
-
Vilka omfattas av den kompletterande kortförsäkringen i mitt kort?
Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare, men även för dina familjemedlemmar. Med familjemedlemmar menas make eller maka, registrerade partner eller sambo samt era barn under 23 år som fortfarande bor hemma, vare sig de reser med dig eller på egen hand. Försäkringen omfattar även dina barnbarn som följer med dig som mor- eller farförälder på resa utan ... Läs mer >
-
Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er?
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss genom att maila till kortforsakring@erv.se. Du kan även kontakta oss på telefonnummer 0770-457 977.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du maila oss så återkommer vi med ett svar inom kort.