Vanliga frågor & svar
Hitta svar på de vanligaste frågorna
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om den kompletterande försäkringen i ditt kort.
-
Jag har flera försäkringar, hur gör jag då?
Du kan anmäla händelsen till ett försäkringsbolag i taget, eller till flera samtidigt. Hur du än väljer att göra så är det viktigt att du meddelar respektive bolag att du redan har kontaktat, eller har för avsikt att kontakta flera försäkringsbolag med samma anspråk, vilka dessa är, och i vilken mån du redan har fått ersättning från annan försäkring.
-
Hur aktiveras den kompletterande försäkringen i mitt kort?
För att försäkringen i ditt kort ska aktiveras måste du betala mer än 50% av resan med ditt kort.
-
Vilka omfattas av den kompletterande försäkringen i mitt kort?
Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare, men även för dina familjemedlemmar. Med familjemedlemmar menas make eller maka, registrerade partner eller sambo samt era barn under 23 år som fortfarande bor hemma, vare sig de reser med dig eller på egen hand. Försäkringen omfattar även dina barnbarn som följer med dig som mor- eller farförälder på resa utan ... Läs mer >
-
Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er vid frågor om reseförsäkringen i mitt kort?
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss via frågeformuläret på sidan "Fråga oss om din reseförsäkring", maila oss på kreditkortforsakring@erv.se eller ringa oss på telefonnummer: 0770-456 910.
-
Jag hittar inte svaret på min fråga, hur kontaktar jag er vid frågor om köpförsäkringen i mitt kort?
Om du inte hittar svaret på din fråga kan du kontakta oss via frågeformuläret på sidan "Fråga oss om din köpförsäkring", maila oss på info@erv.se eller ringa oss på telefonnummer: 0770-456 910.